torsdag, november 12, 2015

Skit morgon

Morgonen började med att: Hur F*N kan det redan vara morgon, jag har ju inte börjat av njuta min sömn ännu! Barnen hostade i tur och ordning under natten och jag hade den där klumpen i magen igen om allt och inget. Tänk om det är något mer allvarligt en höstsnuva, tänk om det båda har något otroligt farligt och hemskt i lungnorna. Fick ångest och kunde inte somna. Danni är hela veckan i Valetta, på Malta, under EU-Afrika toppmöte (stakin, IRONIIII) och jag fick våndas ensam där i natten.

Skoliväggången gick ok för att jag har finslipat mina rutiner och mitt tålamod (det är förtillfället mycket nära apati) till det yttersta. Släpade mig vidare till bilen, körde till Leuven och svor högt på vägen till galna bilister (visa en gång fingret fast jag nu tycker det var onödigt och lite nolot).

Kom till praktiken och fick till uppgift att forma det där plasthuvudet på en RIKTIG patient (som till på köpet råkade vara läkare till yrket). Plus att jag utan förvarning skulle ansvara för datainsamlingen. Great, just vad jag behövde idag. Bet ihop och tänkte på Saturday night fever (min peppsång) och så körde vi. Och. Allt. Gick. Bra.

Andas iiiiin andas uuut.


(jag har inga problem med att leva in mig som Travolta i den här videon, kanske en ny merit att lägga på min CV? - dagdrömmare fanns där ju redan från förra veckan)

Inga kommentarer: