lördag, november 07, 2015

Antwerpen och daten

Vår date (hur många blogginlägg kan man skriva om en date utan att det blir nolot? 5-6 gånger kanske?) blev lite senare och inte helt som jag hade planerat. Vi var hela dagen i Antwerpen och kom hem så sent att det istället för Le Vismet blev "turistcrazyrestaurangatan" (som maffian äger enligt lösa rykten) nära grand place och moule och frits istället. Helt ok, med tanke på att vi inte hade mycket tid före bion.

Vi hade också missat att man inte har platsbiljetter på bion, så när vi rusade in 5 minuter före James Bond skulle börja var salongen nästan helt fullsatt och vi fick nöja oss med rad två på sidan. Kände mig lätt sjösjuk, men det var ljuvligt att vara på bio igen. OCH nu vet jag systemet, så nästa gång är jag beredd...

Här ännu några bilder från dagsturen till Antwerpen.

Vi lunchade ute.

Sen gick vi till Antwepens Zoo som är berömt och mitt i stan. Har svårare med djurparker nu förtiden. Har ni
sett Happy feet? 

Här går jag och ser på bl.a. gorillor, elefanter och flodhästar

Det renoverade överallt. Det här är elefant- och giraffburen. 
Choklad.

Antwerpen by night. 
I det här skedet började vi förstå att vi kommer att får bråttom för att hinna med
vår date.

Inga kommentarer: