tisdag, september 08, 2015

Trrrräningsplan

Läste Linas träningsblogg igår om att komma igång med träning. Jag blev så inspirerad att jag fyllde i min kalender med träningsplaner. De här veckorna före mina studier börjar på riktigt hade jag tänkt börja träna igen, läsa in mig på sjukdomen Parkinson (ska få delta i en forskningsgrupp om just parkinson under hösten), fixa i ordning här hemma (vi har ännu heller inte alla lampor fast i taket - bara ett exempel av många) och på kvällarna ge allt mitt stöd till barnen. Men mest har jag stirrat upp i taket, på datorn och haft ångest, huvudvärk och på kvällarna försökt vara tryggheten själv för barnen.

Men nu fääään ska det kommas igång. Skrev således in i min kalender följande:

Tisdag: Spring
Onsdag: Paus
Torsdag: Yoga på nya gymmet
Fredag: Spring

Min plan är att springa 2-3 gånger i veckan och gå på Yoga 1-2 gånger i veckan. Plus att göra plankan och några andra bål- samt armmuskelstärkande övningar i samband med springande.

Idag skulle jag då ut och springa enligt träningsplanen. Och det gjorde jag! Halleluja! I och för sig en mycket kort sträcka, gick emellanåt, fick stygn och det kändes trööögt. Men jag kom ut, det var viktigt. Jag brukar springa runt Parc Cinguantenaire, vilken är en av de populäraste springparkerna i Bryssel:

Runt den här femkanten springer jag.

Inga kommentarer: