fredag, september 25, 2015

Hemmamammigt

Jag förstår att ni alla håller på att dö av nyfikenhet hur det har gått med min motionsplan. Vad annat kunde vara intressant här i världen? Nå, jag kan berätta att det gått sådär, men inte helt dåligt. Jag har sprungit två gånger i veckan och försökt göra någon muskelstärkande träning i samband med springandet. Yoga har jag inte ännu kommit igång med. Men idag skall jag försöka dra mig till gymmet och gå på virtual yoga (alla klasser är virtuella, funkar bättre än jag trodde). Men det känns TRÖGT. Jättejätte trögt. Förra gången jag försökte göra plankan i en minut föll jag pladask ner på golvet efter 30 sekunder och det bara sved överallt. Låg och kved på golvet och tyckte synd om mig själv.

Jag vet att det inte egentligen är ett fysiskt lidande, utan mera psykiskt. Har ingen karaktär eller drive för tillfället. Bara en slö vardagslunk. Lunk, lunk. Föra gråtande barn till skolan. Lunk, lunk. Försöka läsa neurologi. Lunk, lunk. Istället se på Real Housewifes of New York. Lunk, lunk. Känner mig som världens slöaste människa. Lunk, lunk. Springer. Lunk (väldigt lugn lunk). Hämtar barnen. Lunk, lunk. Funderar på mat. Lunk, lunk. Läser läxor. Lunk, lunk. Tar en öl. Lunk, lunk.

Fast idag är det fredag och imorgon skall vi till Ardennerna, så jag borde ju inte klaga. Mitt liv är bra. Bara lite för hemmamammigt för min smak för tillfället.

Inga kommentarer: