måndag, september 14, 2015

Helgen

Det var en trevlig helg (haha, nu har jag igen första-mening-ångest). På fredag åkte vi bil (vi har köpt en) till Leuven och kollade in simhallen. Simning stod nämligen högt på barnens lista över saker de vill göra. Och eftersom de har en tung period på gång på dagis/skola så hade vi bestämt att vi skulle göra något roligt på fredag kväll. Lyckat!

På lördag var det marknad längs hela George Henri vilket är Woluwe-Saint-Lamberts (stadsdelen vi bor i) huvudgata och bara ett stenkast från vårt hem. Alla butiker och restauranger hade öppet och sålde sina grejor längs med vägen. Mellan restaurang- och butiksstånden fanns också ett helt tivoli utspritt lite här och där:

Barnen ville stanna vid ALLA spännande bord

Georg Henri

Jag fick köpa ostron och ett glas vitt för 12 euro. Nu låter det kanske som jag är en van ostron-ätare,
men det är jag inte. Typ andra gången jag smakar. Lite som att öppna munnen och svälja havsvatten
+ ett stänk av peppar och citron. Men ändå gott, nästan beroende framkallande.

Tivloi, tivoli,

Tivoli,

Tivoliiiii
På söndag tog vi oss till Arboretum för att ansluta oss till ett gäng glada svenskar som träffas en gång i månaden i olika parker och leker med barnen i naturen. Som Mulle, men det heter Skogstuvan. Riktigt lyckat, vi grillade pinnbröd och myste som bara svenskar kan.

Här går Rufus

Inga kommentarer: