fredag, september 04, 2015

Fredag

Skall just och hämta barnen från skolan. TGIF! Säger jag bara. Jag har (och barnen med) en klump i magen varje morgon när jag för dem och det gråts. Fast inte jag, jag gråter lite sen efteråt. Men så länge barnen ser mig har jag klarat av att hålla mig lugn och glad.

Har idag också varit  i kontakt med en barnvakt som talar både franska och svenska. Jag tänkte att vi behöver all hjälp som vi kan få med att komma igång med språket. Hon kanske kunde tala franska med barnen och de kan fråga på svenska. Det verkade vara en sympatisk typ så vi får se hur det utvecklar sig.

Danni är i Luxemburg så jag har hemmamys med kidsen och det känns bra. Har fixat allt de älskar (tacos, chips, kex, cornflakes). We can do this!


Här är vårt arbetsrum. Madamen vi hyr av tyckte att vi kunde använda rummet som "walk in closet", men det är just perfekt för ett större bord och ett lite mindre skrivbord, så det blev arbetsrum istället. Danni har både har det större bordet och just märkte jag också att han har en bekvämare stol (som ni ser bakom mig). Borde kanske passa på och switcha platser nu när han är borta, eller åtminstone stolar..

Inga kommentarer: