söndag, september 06, 2015

Det händer

Söndag i Bryssel och så råkade det vara både ballongparad och serieteckningsfestival. Bryssel som bäst:

Bande dessinées

Och ännu mera. Jag har själv läst Bamse, Kalle Anka, Asterix och Obelix, Lucky Luke, Tintin och Smurfarna. Lite old school fiilis på mig alltså. På festivalen fanns det så mycket olika serier (fast jag tydligen nästan bara tagit bilder på Tintin) att jag inte fick något grepp om det hela. Visste liksom inte var jag skulle börja eller sluta. Rufus och Elsa tyckte mest om Manga-stilen. Pokemon intresset kan ha något med saken att göra.
Utanför kungapalatset hittade vi ballongparaden som var en del av serieteckningsfestivalen.

Super Man var helt sjuuukt stor och såg på nära håll arg ut.

Sen stötte vi på en typ som liknade Obelix. Vi såg senare att den klassiska
Obelix-figuren (med blåvitrandiga byxor) befann sig inne i innergården. Men vi var
glada ändå.

Efter det gick vi till centrum och åt frites. Alla mina byxor spänner, men guuud vad dom gör goda franskisar i det här landet och jag kan ju alltid köpa ett nummer större byxor.

Inga kommentarer: