tisdag, oktober 23, 2012

True Blood och IKT

Håller på och går igenom övningsuppgifter till IKT-tenten som vi har om en halv timme. Har inte riktigt tagit den här kursen på allvar eftersom jag ju tycker att jag behärskar Office-programmen rätt bra. Det har också visat sig att det är bibba- och säkerhetsfrågorna som är svårast för mig i övningstestet. Jag håller på att bli den där lite äldre personen på jobbplatser som svarar på mejl från Indien och ger ut inloggningsuppgifter.

För att motverka det här kollade jag igenom de fina instruktionsvideorna som gjorts för varje modul på kursen. När jag lyssnade på den kvinnliga rösten så såg jag hela tiden en av karaktärerna från True Blood säsong 5 framför mig. Hon som ansvarar för manickerna vid vampyrhögkvarteret. Ni som vet, vet. Jag vet inte vem det är som talar på Arcadas videon, men jag lovar att hon påminner om bruden i TB.

Inga kommentarer: