söndag, oktober 21, 2012

Mormor-rörelsen

Så gick helgen. Idag kom vi ut först fyra tiden. Skönt!

Jag vaknade igen med att min kropp kändes som en Picasso-målning. Jag sover oftast helt snett med barnen runtomkring. När ryggen kändes som om den skulle mögla bort imorse pga av brist på blodcirkulation kom jag på en bra rörelse som idolen på Tölö hälsostation visade en äldre medborgare.

Hon rekommenderade den här rörelsen för att komma igång på morgonen (för en 80+, men funkar bra på mig också): Börja med att ligga i fosterställning, för armarna rakt fram, lyft den övre armen uppåt och så långt bakåt som möjligt och följ med armen med blicken. Långsamma lugna rörelser. Så skönt för ryggraden!

Det här tänker jag försöka göra på morgonen ifall jag hittar en minut före små fingrar trycks in i ögonen.

Här är en bild från den sena eftermiddagspromenaden till Hietsun. Caféet där var t.o.m. öppet. 





2 kommentarer:

Fossingen sa...

Anne, jag dör av skratt. Dina inlägg är helt underbara!

Anne L sa...

Vad glad jag blir att du skrattar. Kom ihåg att tvätta hanttuna!