tisdag, april 02, 2013

Vårkänslor

Jag fick idag en sån där ljuvlig vårkänsla. Känslan av sandgrus mot asfalt och att hoppa twist på gården utan jacka. Eller bubbel i glas på en brungrön mull-luktande gräsmatta. Eller första gången jag använder lätta vårskor efter vinter-svett-mega-skorna. Ljuvligt att det där pirret mot alla odds kommer varje vår!

Idag har jag också masserat och blivit masserad - inte en så dålig start på dagen med andra ord. Sen höll min grupp en föreläsning och barns psykosociala utveckling från 0-6 år och lyssnade på ett fin föreläsning om barns utveckling från 7-12 år. I mitt bord talade vi bl.a. om dagboksminnen från lågstadietiden. Det är nog därifrån hoppa twist-association kom ifrån. Hoppar man månne alls mera twist eller var det en 80-90-tals grej?

Den här boken har jag tyckt om att kolla
 i då och då med tanke på R&E .


Inga kommentarer: