lördag, april 13, 2013

Flipp-flopp

Oftast blir jag bara så galet irriterad över att allt som finns i skåpen rivs ut här hemma hos oss, hela tiden och gång på gång. Men idag blev jag ritkigt glad när jag plötsligt såg min flipp-flopp på golvet som någon hade grävt fram från något skrymsel. Fick riktigt en aha-upplevelse över att jag under året också faktiskt kan använda sandaler. Nästan så att jag glömt bort den möjligheten. Det är lite samma känsla som när jag plockar fram sommarkläder. Konstigt hur snabbt jag glömmer bort vad jag gått med förra sommaren, vilket känns overkligt, och samtidigt är det något otroligt skönt över att städa bort det gamla klumpiga mörka kläderna och få in nya, lätta och ljusa. Så inget nytt under solen här hos oss - längtan till värmen bara växer.

Nu åker vi snart på kalas och sedan till mina föräldrar (och Danni jobbar igen) - mina helger känns lite som kopior. Men förra helgen var faktiskt lite mer glamourös då jag fick träffa gamla goa vänner. Söta Anna la upp ett foto på hennes blogg (av halva gänget). Mera sånt!


Inga kommentarer: