måndag, april 01, 2013

Lost in time and space

Påskfriandet börjar lida mot sitt slut. Elsa och jag har slappat hos mina föräldrar och på söndag tog vi en sväng till Åbo och träffade världens bästa gubarn som fyllde år.

Har någon förresten lagt märke till att på vägen mellan Kimito och Åbo-motorväg och på vägen mellan Bjärnå och Salo finns ett vägparti som är helt indetiska? Vägen kurvar sig på samma sätt och berget samt åkrarna ser exakt likadana ut på båda ställena. När jag körde till Åbo från Finby på söndag så blev jag plötsligt osäker på vilken väg jag egentligen var på när jag kom till det identiska stället, samtidigt så var jag osäker på hur mycket klockan var eftersom jag inte helt litade på bilklockans sommartidsuppdatering. Så för några sekunder var jag osäker på tid och rum där jag körde i Egentliga Finland. Sen samlade jag mig och fokuserade och så var jag on track igen. Vilken spännande påsk jag har haft, eller hur?!





Inga kommentarer: