fredag, februari 15, 2013

Swimming

Ok, då var det dags igen. Att bege sig till simhallen och visa hur bra jag är på att rädda liv i vatten. Idag är temat dykning. I testet måste man dyka 10 m framåt och 3 gånger till 4 meter och plocka upp grejer från botten (alternativt 6 gånger till 2 meter).

Jag övade på söndag lite krål och det kändes crap. Vi var hela familjen i märsky (=simhallen) och istället för vatten såg man bara hud. Sååå mycket människor! Men problemet med min krålning berodde inte på trängseln. Jag funderar för mycket på tekniken och de olika momenten, vilket leder till att jag till sist håller andan och så är jag helt slut efter 3 meter.

Men nu har jag köpt simglasögon så nu känner jag mig lite smårproffsig - i varje fall så länge jag går med dem runt halsen i duschutrymmena.

Den här sidan har jag stirrat på medan jag druckit kaffe. Ååå nu får jag bråttom! Hejdå!


Inga kommentarer: