tisdag, februari 26, 2013

Idrottshallar och köttpiroger

Svenska MarathonMia har idag ett bra inlägg om utbudet på caféer in anslutning till idrottshallar. Den här gången råka det till på köpet handla om ett café i en idrottshall i Finland. Jag vet inte hur situationen är i Sverige, men i Finland är jag så van att de caféer som finns i anslutning till sporthallar oftast bara erbjuder sunkiga köttpiroger och flottiga wienerbröd att jag inte ens tycker det är konstigt. Jag vet att det inte för länge sen var en skrivelse i Hesarin om det här fenomenet. Den handlade om det absurda med att vi har caféer med dålig mat i idrottshallar samtidigt som vi kämpar med en stigande övervikt hos barn och unga. Känns faktiskt helt fel!

Det finns såklart undantag. Tycker till exempel att Märsky-simhall har ok lunch.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Jag har nominerat dig i mitt blogginlägg om du har lust att delta! :)

Anne L sa...

Såklart jag är med! Svara redan på dina fina frågor:)