onsdag, november 21, 2012

Duktig-petter

Idag hoppar jag igen in i mitt tidigare liv när jag går på ett slutseminarium för projektet jag jobbade med före Elsa kom till världen. Känner mig underligt nervös och vet inte riktigt varför.

Ju mindre jag behöver spela en viss "roll" ju bättre trivs jag - oberoende om det handlar om jobb eller privat. Låter kanske självklart, men i olika sammanhang har jag olika roller så som de flesta av oss. Var det inte någon klok filosof som sa något i stil med: vad människan skulle bli besviken om hon visste hur lite andra tänker på henne. Det här brukar jag tänka på när stressar över vad andra tycker.

Och vart vill jag riktigt komma med mitt svammel idag då? Hmm, kanske att nervositeten till en del beror på upprätthållandet av duktig-rollen som jag alltid sätter på mig vid jobbtillfällen. Vill ge en bild över att jag är så himla duktig, smart och energisk och så går jag ofta omkring och är rädd för att någon skall upptäcka att jag inte är det.

Äh, idag lyssnar jag istället på Vem tänder sjärnorna (så många kvinnor som jag spelat, men aldrig gjort det bra) och går ut i novembermörkret precis som jag är.

Igår blev naked truth en hitt i blogg-världen och många fashionister gick ut med bilder av sig själv precis som de är. Man blir ju glad av sånt.

Inga kommentarer: