onsdag, november 07, 2012

Träningsbloggen

Tidigare idag marknadsförde jag min blogg på Peppes blogg när hon frågade om finlandssvenska träningsbloggar. Känns kanske lite överdimensionerat att kalla min blogg för en träningsblogg när jag har skrivit ett helt inlägg om att träna. Hihi! Vad gör man inte för lite publicitet.

Träning handlar för mig också om att må bra, så på den här bloggen får man inte tips på hur du får en fastare rumpa (fast det här kanske ändras när mina studier går framåt - tycker att de där längre hunna fysiona ser galet vältränande ut), men däremot kanske motivation för att överhuvudtaget röra på sig.

För mig handlar tränandet också om självförtroende och att sätta upp tillräckligt konkreta och uppnåbara mål för att inte genast tappa motivationen. För oberoende hur tjatigt det än låter så mår man bra och man får mera energi av att träna. Idag sprang jag 5 km och mitt bevis på energi kommer här - det är ca 2,5 minuter mellan bilderna:

Inga kommentarer: