torsdag, november 27, 2014

Blogvember challange

Fick en blogvember (vilket bra namn) utmaning av Daniela. Här kommer mina svar:

1. Vad är det roligaste med att blogga?
Att jag får dokumenterat en intressant (för mig själv i varje fall) period i mitt liv. Och varför en blogg och inte en privat dagbok? För att det är mycket roligare så här! Vem som helst kan ju surfa in på min blogg. Kungar, presidenter eller mamma. Späääännande!

2. Vad gör min blogg speciell?
Hmmm,  en svår fråga för mig just nu. Jag har ju kommit fram till att vi alla är så lika. Fast vi hur tror oss vara unika finns det hur många som helst som gjort samma resa och har haft samma funderingar. Fast...MEN VÄNTA NU LIIITE. Jag kom ju fram till att jag helt enkelt har bestämt för att jag är unik och låter det cyniska tankarna rinna av mig. Rinn, rinn: Min blogg är speciell för att det är min blogg! Punkt slut.

3. Hur ser min blogg ut om ett år?
Om ett år har jag bott i Belgien i några månader. Så då hoppas jag att jag skriver om livet och studierna där.

4. Vilket var mitt allra bästa inlägg?
Jag vet inte. Tycker att brevet till mig själv har varit ett av de mest terapeutiska för mig själv. Det blev på något sätt samtidigt ett farväl till mitt unga vuxna jag.

5. Vilka andra bloggar/bloggare inspirerar mig?
De bloggar som jag har länkat till här på sidan är de bloggar jag aktivt följer. De inspirerar mig alla på olika sätt.

Skickar vidare bloggutmaningen till mina studiekompisar Heidi, Elin och Jessica.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Anne, vet du att jag faktiskt tycker jättemycket om din blogg! Du skriver så bra, så fint och klokt! Själv har jag ju alltid älskat att skriva (och att läsa också) och bloggade också i tiderna, men just nu stornjuter jag bara av att få läsa andras bloggar, det ger mig så mycket! Så tack för att du skriver och för det du ger oss som läser! :)

Anne L sa...

Tack Lotta! Vad glad jag blir. Och börjar du blogga igen så börjar jag genast läsa, om jag inte kommer helt fel ihåg så är du fenomenal på att skriva;). Stor kram!