torsdag, november 14, 2013

Changes

Mina öron är trötta på kvällen efter dagens ljud. På morgonen tycker jag att musik låter bäst.

Nu till dagens händelse: plötsligt strömmande Black Sabbath in genom mina öron denna morgon och jag vaknade ur min dåsighet där jag satt i åttans spåra och bara kände hur energin flödade snabbare än blodet ut till mina fingerspetsar och tår. Nu är det inte så att jag just nu känner igen mig i själva budskapet, om att gå skilda vägar med min älskade, men versen om changes passar så bra in på mitt liv efter 30+år - och där på morgonkvisten låter allting bra.

Jag ville bara sjunga/skrika högt I'M GOING THROUGH CHANGES och gunga i takt med damen bredvid mig. Men jag är rörde inte en min utan gungade inombords istället. När jag väl kom fram promenerade jag lugnt vidare till en heldagsföreläsning om hjärtpatienter. Det var min dag det.


Inga kommentarer: