torsdag, november 07, 2013

Ångest

Nu har jag en ångestkväll. Fyller år i morgon (kom ihåg, kom ihåg) och jag har inte, hör och häpna, ångest över att bli ett år äldre, men däremot över att tiden går så snabbt. Man kan ju tycka att det är samma sak, och det är de kanske, men ändå inte riktigt.

Jag är glad över att ha ett helt år mera erfarenheter i mig igen och jag tycker det är skönt att osäkra jag ändå blir lite mera säker varje år, MEN, samtidigt är det ett år närmare slutet. Ja-a, så dramatiskt tänker jag i ångesten. Fast jag såååå försöker leva i stunden, så blickar jag alltför ofta framåt och alltför långt fram, typ till min dödsbädd, för att det skall vara hälsosamt.

Ångest nr 2: Efter att jag idag har lyssnat på en lungföreläsning fick jag ångest över att jag valde en bild med Garrett där han har en cigarett i munnen. Den här bloggen är en riktig ångestskapare och kommer ännu att ta kål på mig, men cigaretter gör det ännu snabbare. Så ni tre som läser den här bloggen -  bli inte påverkade av Garretts tobak, snälla.

Inga kommentarer: