torsdag, mars 19, 2015

Pirr i bena och kind mot kind

Transkriberade intervjuerna till slutarbetet i början av veckan och blev igen lite orolig över min koncentrationsförmåga. Fick jobba hårt med mig själv för att jag inte skulle dunka huvudet i datorn av ren frustration. Blev så sjuuukt irriterad på mig själv varje gång jag hörde att jag ställde en onödig följdfråga och svaret blev hur låååångt som helst. Suckade högt för mig själv här i tystnaden och då blir det på något sätt ännu dystrare när ingen hör sucken. Aaaargh!

Brukar peppa mig själv med att ifall jag skulle ha en bättre koncentrationsförmåga skulle jag åtminstone vara professor vid det här laget. Vill inte gå med på att min hjärna inte skulle klara av att göra invecklade och snabba kopplingar. Det är bara i inmatningen som det ibland blir problem då jag inte har tålamod att i lugn takt gå igenom lååååångdragen information.

Har lyssnat på Neil Young. Vet inte varför. Men sitter och dagdrömmer om att dansa kind mot kind med Daniel på Utö hembygdsgård till den här (har eventuellt blivit påverkad av de äldre personerna på glesbygden som jag intervjuade):


Inga kommentarer: