fredag, december 12, 2014

HSB

Snubblade igår över ett HSB (higlhy sensitive person)-liknande test på FB. Kunde igen konstatera att jag bara kunde checka av listan på HSB-sympotm, check, check, allt stämmer på mig. I bussen på morgonen funderade jag på det där testet och var lite störd över det hela. Vet egentligen inte varför jag blev störd? Kanske har det och göra med att jag har svårt med att lägga mig själv i ett visst personlighetsfack. Det begränsar så lätt, nästan ångestframkallande. Eller så skulle jag helt enkelt vilja vara annorlunda, lite hårdare och lite tuffar och blir störd när jag blir påmind om att jag är känslig.

Fast känslig är bra. Lyssnade under samma bussresa på Thomas Di Leva (känslomänniskornas känslomänniska) och njöt av att känna glädje (när jag nu en gång känner så mycket). Glädje över att praktik nummer två tog slut idag och jag har överlevt. Wohooo!


Inga kommentarer: