torsdag, december 04, 2014

Livet går som en dans

Jag vet att jag är trött då:

- Jag väl framme på praktiken märker att jag har Elsas vantar inne i mössan. Mössan har jag haft på huvudet hela den 40 minuter långa bussresan. En liten extra bula på huvudet så här torsdagen till ära.

- När jag talat om tartuntapihdit istället för tarttumapihdit hela dagen (har gjort det här förut, svårt att lära en gammal hund...). Har trokat ebola-tänger (det heter griptång på svenska kom jag just fram till genom att googla) till äldre medborgare som vistas på sjukhus.

- När jag inte har krafter till annat än att värma upp nudlar (spenatplättar till barnen). Har inte ätit nudlar på länge. Konstigt stark flashback till runt år 2000 och av någon orsak fick jag också Ally McBeal-associationer.




Jag borde kanske också dansa (i smyg, i typ omklädningsrummet) i morgon på praktiken - och sluta vara så i pisse hela tiden.

Inga kommentarer: