torsdag, juni 05, 2014

Flytten

Här i den här allmänna rumban under maj bestämde vi oss också för att flytta. Vi har trängt in oss på 65 kvadratmeter de senaste åren och vi hade mentalt bestämt oss för att fortsätta bo här tills jag blir färdig om ca. 1 år. Men så råkade sig att vi fick nys om en lite större hyreslägenhet som blev ledig här i Tölö och så blev det snabba ryck.

Det har varit fina år i den här lägenheten. Månne jag kommer att se tillbaka på tiden som en av min lyckligaste tidsperioder? Troligen. Vi det skedet har jag redan glömt allt vakande och barnaskrikandet och kommer istället bara ihåg myset, brottningsmatcherna i STORA sängen och skratten. Bra så.

Jag har gjort ett collage på saker jag kommer att sakna från vår nuvarande bostad. Stengolvet i köket, de fina detlajerna - gamla handtag och gaspolettmaskin - samt den röda färgen i tamburen. OCH utsikten så klart! Känner igen de flesta hundarna som rastas här i Tölö. I den nya lägenheten är vår vy några bilar och en samling soptunnor.

Inga kommentarer: