fredag, maj 09, 2014

Jordgubbskaka och Lepakko

Kom just hem till en tyst lägenhet. Någon har plockat upp grejer OCH i kylskåpet fanns två stora bitar jordgubbskaka. Kan en fredag kväll börja bättre än det här? Vet dock inte var barnen är, men högst antagligen med mina föräldrar någonstans. Ser ni dem på stan så ge dem en stor kram från mig, tack!

Idag på praktiken spelades REM:s Loosing My Religion i högtalarna om bakgrundsmusik. En känsla från ett ögonblick från förr kröp under några sekunder över mig. Kände plötsligt hur jag stod i Lepakko (disco) som 16 år och lyssnade i något skumt rum på just Loosing My Religion och kände mig så otroligt vilsen och osäker. Skräck blandat med spänning. När jag vaknade upp ur stirrandet till här och nu och glodde på den tomma lysrörsupplysta korridoren på min avdelning kände jag att jag i varje fall inte mera är riktigt lika osäker som då som 16-åring. Alltid något.

Inga kommentarer: