måndag, januari 13, 2014

Stark som fan

Nå, fanken och hans moster, jag fick inte förlängt studiestöd. Eller, rättare sagt har jag väl redan fått förlängt och fick inte förlängning på förlängningen. Snabbt beslut från FPA - det går undan då det blir ett nej. Läste först fel och trodde att jag fått en ett års förlängning före jag insåg att det ju nu är år 2014 och inte mera år 2013. Gav till om med ut ett glädje yesss före jag insåg mitt misstag. Kändes ännu mera snopet sen.

Tänkte först bli under täcket och tycka synd om mig själv, men stark som jag är släpa jag mig till föreläsningen och promenerade ännu efter det hela vägen till dagis. Bara för att jag kan.

Ps under föreläsning skulle vi kolla ryggen på varandra. Jag hade inte fattat att ta på mig lösa kläder så där stod jag sen i spända byxor och min post-graviditet-mage i luften bland alla tvättbräden. Men det störde mig inte heller - för att jag kan (uppskatta min kropp som den är).

Inga kommentarer: