tisdag, december 03, 2013

WTF

Förkortningar är ju effektiva ibland, men oftast bara störande om man frågar mig. Ingen frågar ju, men jag berättar ändå, det är därför jag har skapa den här bloggen (och så kan jag på fredag kväll nicka ingenkännande när jag läser igenom mina funderingar för hundrande gången).

Eller är det kanske så att jag aldrig behärskat ett ämne så bra att jag blivit riktigt bekväm i förkortningarna? Varje gång jag har börjat ett nytt jobb så har jag överrumplats av alla förkortningar som strömmar mot mig. Stressad har jag försökt hänga med i sammanhanget och inte vågat fråga för många gånger vad TNO, TE och RFV nu egentligen betyder. Jag vill ju inte verka enkel eller nå.

Fysioterapi är inget undantag. Fy fan vad det är många förkortningar i den här branschen! Kanske jag bara är enkel och slapp när jag inte kan memorera dem. Eller så fick jag för mycket elstötar under förra veckans TENS- eller NMEN-behandling. Who knows?

Sista elstöten då jag ännu var relativt klok.

Inga kommentarer: