torsdag, december 12, 2013

Googla och bli glad

Sitter och ser på Solens mat och njuter. Men sen är jag nuförtiden så ofokuserad att jag samtidigt kollar bloggar och skriver blogg. Hade en tanke som jag ville skriva ner, något om Linkedin och att det verkar vara lite äldre personer som rekommenderar skills mer än yngre bland mina "bekanta".

Hade någon snilleblixt om hur de kanske är så att de med mindre IT-vana eventuellt respekterar internetmiljön mer än yngre, som redan från födseln blivit så immuna för frågor och förslag som ploppar upp på skärmen, att de spontant struntar i det mesta. Kom sen på att jag ju är åldersrasist om jag tänker så och att jag inte orkar fundera vidare på just det här. Inte en sån här dag då jag inte ens har vaknat före det är dags att somna om.

Danni var häromveckan på en konsultdag om - ja, int vet jag vad det egentligen handlade om - men de hade också diskuterat internetvanor. Googla mera var svaret till det mesta, jag vet inte vad jag tycker om det, men den här googlade killen - Jack Andraka - gör min gråa dag lite roligare (han googlade sig fram till en ny metod inom cancerbehandling och vann ett pris), jag vill också känna mig lika euforisk som han är då han vinner:


Inga kommentarer: