torsdag, oktober 17, 2013

Lappen

Hittade den här lappen på golvet idag. Den hade fallit ur minnesboken som jag planerar att ge barnen när de blir stora och flyttar hemifrån. Just nu är det ingen ordning på det hela utan bara en massa lösa minnen i olika former. Blev ändå glad av att just läsa den här minneslappen idag. Känns underligt att jag varit så ordentlig och skrivit ner detaljerade anvsiningar för några timmars barnvakt. Fast samtidigt är jag nästan lite stolt över att vi verkade ha rutiner då, nu känns det som allting för det mesta bara flyter utan strukturer här hemma hos oss.


Det är ju tur att jag strukit över leverrengöringsråden från Lina, så att Jacke, the barnvaktaren, inte bara skulle tro att jag samtidigt passade på och tipsa honom om hälsosamma vanor. Lite småjobbig skulle jag i så fall ha klassat mig som.

Inga kommentarer: