onsdag, oktober 16, 2013

Hjärnsnurr

Vad jag funderat på idag:

- Varför är jag så trött?
- Klarar sig Skrutte ensam hemma (mina föräldras 6 månader gamal katt som sköts av oss under några veckor)?
- Varför vissa lärare inte verkrar kommunicera med varandra?
- Varför jag får tårar i ögonen när jag ser en 10-åring stå med sin mamma i brödkön i Berghäll under min väg till Arcada? (Jag menar, vad hjälper det deras situation att jag gråter? försöker jag rena mitt dåliga samvete med att känna med dem? har jag dåligt samvete för att jag har det så bra eller för att jag inte gör något för att hjälpa? behöver de min hjälp? är jag skenhelig? varför funderar jag så mycket? har jag för lite att göra?)
- När hade jag månne senast en blus med fransar?

Idag är det fransar som gäller!



Ps. Danni poängterade att det endast var Prins Daniel som var på Junibacken den där fredagen, Viktoria var inte med. Rätt ska vara rätt.

2 kommentarer:

daniela sa...

skrutte :DD va gullit namn :D

Anne L sa...

Den förra hette Knytte och så har det funnits en Morran:)