lördag, augusti 24, 2013

Kriser

Igår tog jag en annan buss hem från jobbet, åkte via Sörnäs och Hagnäs in till centrum. Överallt var det människor och liv. När bussen stannade i trafikljus såg jag in på mindre tvärgående gator med proppfulla uteserveringar. Alla verkade ha det så roligt i augustinatten. Nästan som utomlands. Sen promenerade jag hem och kom till tysta Tölö och min första tanke var att månne platsen jag bor på påminner om min blogg? Att den är, bloggen alltså, lite grå och tråkig.

Det här är ju inte mera normalt - jag måste sluta fokusera på bloggen! Fast Danni har nyligen skaffat sitt andra par cykelskor (ja, det finns tydligen sådana) på en kort tid. Så vi har väl båda någonslags kris på gång. Det känns ju alltid bättre.

 Vi såg på den här filmen och kände underligt mycket igen oss fast vi har lååååångt till 40 år.

 

Inga kommentarer: