tisdag, augusti 27, 2013

Go you

Är helt tom i huvudet efter en natt då Elsa varit orolig och en tidig väckning för att gå på jobb och sköta om seniorer en sista gång den här sommaren. Vill skriva ner mina tankar om åldringsvården efter en sommar inom branschen, men orkar inte ikväll.

Blev bara glad när jag just läste Noras blogg och kände så mycket igen mig i hennes berättelse och tankar. Våra vägar korsades in real life just då vi båda var i ganska samma situation gällande välmående på arbete - även om vi inte då talade så öppet om hur vi mådde. Nu har vi båda ändrat riktining, tagit modiga beslut och stortrivs med det nya. Så om det nu råkar finnas någon som läser det här och mår skit i sin nuvarande situation: Livslångt lärande är svaret. Hur omöjligt det än känns så finns det alltid möjligheter. Börja med små, små steg och tro på dig själv (lätt som en plätt - not - men helt möjligt).

På bilden figurerar Tao Prochon-Lynch, 95 år, och världens äldsta yoga lärare enligt den här sajten. Länken fick jag via vår fb-fysiogrupp av en ung modig kvinna som skickade länken med en hej och hejdå hälsning. Hon bestämde sig nämligen för att satsa på sin yoga-dröm och fortsätter inte med oss nästa år - buhuu- men you go girl!

Inte för att jag är så hemskt utseendefixerad, men jag vill absolut se ut som Tao när jag är 95 år!



Inga kommentarer: