tisdag, augusti 13, 2013

Den svåra diskussionen

Skall vi diskutera svenska språkets ställning i Finland då? Det brukar ju vara inspirerande och konstruktiva diskussioner. Äsch, ironi fungerar inte ens gälland det här. Vet inte om jag alls orkar skriva om det. Men nu när jag en gång har börjat så skulle jag ju kunna skriva något klokt. Men det finns så mycket hat i språkdiskussionen att jag bara vill springa bort. För sån är jag. När det blir för mycket konfrontation och obehagliga vibes vill jag springa till en lugn plats där alla kramar varandra.

Nej vet du vad, allt jag försöker skriva blir bara fel eller töntigt. Så jag säger bara make love, not war (och det blev ju inte töntigt alls).


På kaffecentralen igår talades det svenska och finska om vartannat och jag kände mig
glad, god och kramfull. 

Inga kommentarer: