tisdag, januari 29, 2013

Stayin' Alive



Ok, nu får jag ta tillbaka min frustration med beats per minute. Idag på första hjälp-kursen lärde jag mig teorin om hur man ger konstandning.  Då skall man trycka 30 gånger med takten 100 tryck i minuten, sen hålla paus och blåsa 2 gånger och så börja trycka igen. Hur kan man då hålla den takten där i nödsituationen - Nå, till exempel genom att nynna på Bee Gees stayin' alive där bpm är just 100.

Och som om det här inte skulle räcka som lärdom för idag så vill jag bara påminna er om att den här låten är en av de bästa egoboost-låtarna. Det där med boost-musik funderade jag också tidigare på i ett inlägg. Men då skall man inte tänka på killarna i de här musikvideon utan på John Travolta i Saturday night fever och hans attityd när han går till den här låten i början av filmen. Men den attityden klara man av vilken utmaning som helst - jag lovar!

And that's a wrap ladies and gentlemen.

2 kommentarer:

daniela sa...

dedä me hu snabbt man ska trycka kommer du att lära dej jättebra sen när ni får börja öva me dendä dockan, så gick de i alla fall fö mej ifjol :) sen kan de ju vara att man int tänker riktit klart i en nödsituation men bara du vet var & ungefär hu snabbt du ska trycka e de bättre än ingenting alls!

Anne L sa...

skönt att du tror på mig Daniela! Så sant att det alltid är bättre att göra ngt än ingenting alls. Jag hoppas att jag inte är typen som i nödsituationer låser sig totalt... men jag vet inte för jag har som tur aldrig ännu varit med om en riktig ordentlig nödsituation.