måndag, januari 28, 2013

Simma o kök

Idag gäller det! Att visa vad jag kan i bassängen. Hittade min gamla simpare (=baddräkt) hos föräldrarna dåförra helgen. Nu behöver jag inte känna mig pinsam i mins "strandsimpare" längre. Den rosa skapelsen blir lite fel när jag samtidigt försöker peppa mig att jag nog egentligen är lite proffsig, eller åtminstone en hurtig idrottartyp. På hösten när vi hade nivåtestet så skulle vi simma så långt som möjligt under vattnet. När jag sköt ut från sidan så drog vattenströmmen samtidigt ner simparens övre del. Behövs väl inte sägas att det var svårt att koncentrera sig på själva övningen efter det...

Annars har jag inte rört på mig överhuvudtaget och ätit massor under helgen. Hoppas jag inte sjunker ner en sten när jag hoppar i vattent. Däremot har vi använt hjärncellerna mellan måltiderna när vi funderat på inredning till nya sommarstugan. Min storasyster och hennes man var på besök i Finland så vi passade på att fundera lite tillsammans. Mitt förslag är de här gråa ikea-skåpen med ljus betongplatta som "bordsskiva". Bara öppna enkla hyllor upptill. Nu borde jag bara övertala resten av familjen.

Lite nackgympa samtidigt..

Inga kommentarer: