onsdag, januari 16, 2013

Skolios och skrinnare

Jag har idag suttit i skolan och sett på videon hur studiekompisar lärt sig stå på händer, jonglera, hjula, rida osv inom ramen för en kurs som handlar om motorisk inlärning. Riktig roligt faktiskt. Men jag konstaterar igen att det är tungt att sitta och lyssna en hel eftermiddag. Det är sällan jag i arbetslivet behövde sitta så länge i streck. Man blir lätt apatisk.

Tidigare i veckan hade vi hållningsundersökning på varandra. Det var allt annat en apatisk. Mina skärpta gruppmedlemmar såg genast att ena sidan av min rygg var lite högre än den andra när jag böjde mig ner. Det visade sig att jag har strukturell skolios. Mycket lindrig sådan dock. En kota är lite sned helt enkelt. Jag kommer ihåg att jag på högstadiet måste springa och kolla min rygg några gånger extra men jag förstod aldrig riktigt vad det var för fel. Jag var för cool för att fråga och läkaren för associal för att förklara. Nu 18 år senare fick jag en förklaring. Spännande. Men jag har inga men och behöver inte göra något åt saken eftersom jag inte mera växer. Bara försöka hållas i gott skick.


På tal om motorisk inlärning så övade Rufus att skrinna idag med Danni. Nu senare på kvällen pimpade Rufus och jag upp skrinnarna med både för- och efternamn.

Inga kommentarer: