måndag, december 12, 2016

En helg i Stockholm

Nu är det inte bara A:et som stärvar på tangentbordet utan fingrarna liksom klibbar fast på flera av bokstäverna då jag trycker ner tangenterna. Intressant. Jag har under helgen lyxat till det genom en snabbvisit till Stockholm och syskonen. Vera fyllde 40 år tidigare i höst och nu njöt vi alla av hennes Spa-present.

Blir mer bilder än text idag. Måndag och klibb-bokstäver ni vet.

Vackert sken över staden då solen gick ner men det blev grynigt på telefonen.

Vi trängdes en stund med Lina och barnvagn i gamla stan och kom ihåg hur vi någon i början på 90-talet köpt en väst (det var en period då jaga bara MÅSTE ha en väst på ribb-blusen) från en butik som fortfarande finns där. Det var väl ungefär
 så långt som vi vågade gå från Viking Line på den tiden.

Mina ljuvliga syskonbarn Etan och Selim

Nästan roligare att fotografera fotograferandet.


Banen blev hemma och vi drog iväg på spa. Så skönt att bara ligga i en varm utomhuspool och 
tala om allt mellan himmel och jord. Som om inte varmbadet skulle ha varit tillräckligt mysigt
 så började det snöa när vi låg där och njöt. 

Snö utanför Lina&Öz&Selims fönster. (saknar snö)

Vi såg också på några snuttar från Nobel-festen och nu har jag fastnat i Bob Dylan låten som Patti Smith sjöng under prisceremonin. Är långsam med att börja lyssna på nya låtar, men när jag väl bestämmer mig för att lyssna och ifall jag tycker om låten blir det ofta så att jag lyssnar non-stop tills jag tröttnar. Så nu lyssnar jag mest hela tiden på A hard rain´s a-gonna fall.

Inga kommentarer: