fredag, april 10, 2015

Slut med letandet?

Promenerade hem i vårsolen (okej, dis-sol, men i varje fall) och hade en fin bubblande känsla i magen. Tänk om det här med psykofysisk fysioterapi är min grej? Tänk om jag kan sluta leta? Sluta blogga eller åtminstone ändra namnet till livslång målmedvetenhet, eller någo...haha!
Fast sen har jag ju inte testat neurologisk fysioterapi ännu så där på riktigt. Kanske jag tycker mer om det? Och var får jag månne jobb sen? Och hurudan är fysioterapin i Belgien? Och leta gör jag väl alltid. Fast skönt skulle det vara att så småningom åtminstone för en stund leta efter mindre detaljer i livet än vad jag skall bli som stor. Är lite trött på mitt velande.
Men nu är det freeeeedaaaag! Puss och kram

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är också så trött på mitt oändliga velande över vad-jag-borde-göra-som-stor. Nu känns det som att jag är på någorlunda rätt väg, men detaljerna, detaljerna, exakt vad jag ska rikta in mig på kräver ännu tankearbete. Är rätt så säker på att jag ska fokusera på att vara bra på sociala medier och allt nytt som händer inom media, och annars också hålla mig till mediabranschen trots att jag ibland fantiserar om annat. Bäst att gräva där jag har min utbildning.

Anne L sa...

Låter bra med att gräva där du har din utbildning. Speciellt om du känner att du är inom rätt bransch. Jag har så många gånger frågat mig själv om mitt suderandet egentligen handlar om att jag vill undvika ansvar och är rädd för att bli stor. En lite naiv tanke om att gräset är grönare (inom vården då - haha). Men har kommit fram till att jag ändå någonstans i grunden ofta kände mig malplacerad förut. Nu känner jag mig bara malplacerad ibland - vilket ju är en bra utveckling. Och ännu hejaheja på dig, du är ju super på det du gör!

Ulrika sa...

Så din praktik har visat sig vara intressant hittills? Låter så bra! Psyko-neuro-stuff är nog bara det mest fascinerande här i världen!

Anne L sa...

Jo, den har varit bra så här långt. Lite lugnare takt än på hälsocentral. Men sååå intressant!