onsdag, mars 20, 2013

Massage

Äntligen har massage-kursen börjat! Mångar tror att Fysioterapi till mycket handlar om att massera. Det gjorde också jag före jag började studera ämnet. I verkligheten är det bara en behandlingsmetod av flera. Vi har hela 1 sp massage det här året. Men nu får jag i varje fall lära mig grunderna så där på riktigt. Knåda nära och kära har jag ju alltid gjort. Månne jag alls vågar fortsätta efter att jag hört vad allt man kan skada i kroppen? Idag lärde jag mig också att ordet massage kommer från de arabiska ordet mess som betyder pressa/tycka. Så nu vet ni det.

Ps. Stirrade just jätte länge på en tjej som såg bekant ut, tänkte nästan heja före jag kom på att det var hon från den nya serien om gulisar som går på Yle fem. Så istället för att säga hej så blev jag bara röd. Jag undrar vad som skulle hända med mig ifall jag träffade Meryl Streep? Troligen skulle jag explodera.

Inga kommentarer: