onsdag, mars 30, 2016

Några punkter att ta upp på viktiga möten

Det sköna med en blogg är att jag kan skriva om vad som helst, inga spärrar eller färdiga ramar. Idag förbättrar jag världen med några konkreta punkter. Inget jag kanske kan ta upp på morgonmötet på sjukhuset, men kanske du har ett räddavärlden-möte på kommande och behöver bli inspirerad. Voilà, här är några färdiga anteckningar.

Följande punkter kommer inte att förbättrar världen:

- fattigdom
- allt mellan analfabetism till låg allmänbildning
- arbetslöshet
- främlingsfientlighet
- utanförskap
- populism
- hat

Saker som gör världen till en bättre plats:

- jämnare fördelning av välfärd i världen
- utbildning för alla
- jobb
- aktivt riva murar mellan vi och de (i så väl liten som större kontext)
- gemenskap
- djupare analys till folket om omvärlden
- humor
- kärlek
- leenden av främmande och bekanta människor i vardagen

Lätt som plätt att skriva ner det här.

Ps. Fick igår positiv feedback på praktiken. Jag är bra med människor fast jag inte kan språket menade min handledare (fniss - here we go again - men det känns ju SUPERbra förstås)

Inga kommentarer: