tisdag, september 12, 2017

Nya vindar

Skriver snabbt här mellan middag och kvällsmål. Är ensam med barnen då Danni är Strasbourg och rapporterar om kålsänkor. Svårt det där med att veta vad som är planetens bästa och vad som inte är det.

Har på tal om den globala uppvärmningen följt med orkanen Irma helt onödigt mycket. Skulle ju sluta se på CNN, men kunde inte slita mig från livesändningen under helgen. De hypade upp det hela så mycket att jag till sist var besviken då ingen amerikansk journalist flög iväg i orkanen. Det harmade riktigt! Tillbaka med pengarna liksom. Jag tyckte också att det var jäkla orättvist att de Karibiska öarna och Kuba fick de värsta vindarna på sig. Märkte att jag hoppades på att Irma skulle undvika Kuba och slå till direkt som en nivå fem orkan på Florida. Showen blir ju bättre då tänkte jag med min bedrövliga breaking-news-överhettade-hjärna och chipsen hängande från mungipan. I Florida är kamerorna säkert riggade på typ varenda kvadratmeter resonerade jag.

Med lite distans inser jag att mitt agerande inte var helt sunt.

Kollade ännu igår på den här sidan i ca 30 minuter före jag somnade. Zoomade in på Florida. Det är nya vindar nu. 

Inga kommentarer: