fredag, september 16, 2016

Finlande

Okej heeej - så här till att börja med.

Har nu och då postat inredningsinspiration på bloggen och så där småpinsamt täggä dem under samlingsnamnet inreda här bredvid. Inte för att inredning i sig på något sett är pinsamt utan för att mitt inredningsöga och mina bilder inte håller den kvaltié jag drömmer om. Om jag skulle vara bloggkonsult till mig själv så skulle jag troligen säga att min blogg inte skall spreta för mycket hit och dit utan jag skall hålla mig till kärnan. Inredningen skulle då vara spretande enligt konsultmig och kärnan skulle då vara, ööö, letandet? Hahaha!

Tycker by the way att mitt bloggnamn blir ännu roligare om man uttalar leta med ett kort e i livslång letande. Jag hör det i huvudet på en annan dialekt än min då. Vilken vet jag inte - kanske lite Åbolands skärgård, typ: Inga ska du gå och le-ta hela tiiden. Av någon anledning är det en äldre gubbröst som nästan mumlar i skägget och kanske har han har en pipa i mungipan också. Superroligt.

Sååå tillbaka till inredning ja, här kommer lite fredagsmysbilder. Den här gången med en finsk touch.

Bon week-end!


Aalto-vasen med sommarens stenar från Bokulörn, Örnen och Skagen

Fredagsliljan (bakgrundsbilden från Utö - den finska inrednigstouchen i den här bilden då)

Skulle ju för omväxlingens skull vara trevligt med romantiska istället för
 rasitiska nyheter från Finland. 


Inga kommentarer: