söndag, juni 02, 2013

Detektiven

Allt känns konstigt just nu. Resten av familjen är på landet och njuter av sommaren och jag är inne i stan och jobbar. Igår, där lite över 6 på morgonen när väckarklockan ringde, sköljdes en känsla av tvivel över mig: är de här studierna värda det här? borde jag bara ha sökt mig till ett nytt jobb och ha helgerna lediga och se fram emot en betald semester? Men nu blir det väl bra. Har kvällstur igen idag och saknar galet mycket mina barn.

Sökte filmen One day här om dagen. Kom inte ihåg titeln på boken, kom inte ihåg författaren, kom inte ihåg vem som spelar huvudrollerna (trodde det var Keira Knightley och fastnade på fel spår ett tag),  tänkte ge upp mitt sökande när jag kom på att bokpärmen var designad med två siluetter, googlade på typ silhouettes on book cover och volá där ploppade boken fram - jag borde kanske bli detektiv? Var kan man studera detektivism månne?


Inga kommentarer: