torsdag, mars 27, 2014

EU-brus och jobb

Danni har varit på arbetsresa i Bryssel i några dagar. Igår ringde han från EU-bruset. Han hade varit på föreläsningar från morgon till kväll och träffat olika politiska representanter och samlat på idéer och juttu-material inför EU-valet. Sena kväller, tidiga mornar och Barack Obama på väg till samma stad och jag märkte hur han bara njöt av att få vara där mitt i smeten, där det händer.

Älskar det här draget i honom, kanske just för att jag är så annorlunda. Jag har efter senaste tidens självrannsakning kommit fram till att jag just nu trivs bäst i en situation där jag på tumanhand och i lugn och ro får handleda en klient. Lite anonymt och kanske inte en så häftig puls med andra ord.

För mig har det tagit längre än för en del andra att komma på vilken typ av jobb, vilken roll och miljö jag trivs med. Och vem vet, kanske det ändras igen om några år. Men det känns skönt att för åtminstone en kort stund känna att jag just nu är på rätt plats i livet.

Det var bara det den här gången.

Inga kommentarer: