onsdag, mars 02, 2016

Onsdagskärlek

Jag är tyvärr inte den som engagerar mig så lätt. Eller åtminstone inte på den konkreta fysiska nivån (protester på torg och gator, handgripligen hjälpa nödställda osv). Jag är den som hemmifrån klickar och lajkar och donerar ibland pengar till organisationer som försöker göra världen mera human.

För sådana som jag (soffvärldsförbättrare) är det ljuvligt att få enkla lösningar på den moraliska huvudvärken som alltid finns där i bakhuvudet. Här i Bryssel kommer den enkla lösningen oftast från skolan. Den senaste är en Arc-en-ciel operation där man får en tom påse från skolan som man sen fyller med torrvaror, för påsen tillbaka till skolan och därifrån distribueras påsarna vidare till kampanjen och de behövande. Kan det bli lättare? Nä.

Bara att fylla på med pasta, ris och kex. Och på tre språk är det förklarat och allt. Inte så
svårt om man vill - det där med språken alltså.

Och eftersom jag klickar och lajkar så mycket så fortsätter jag att sprida onsdagskärlek med två instabilder som gör mig glad:




Inga kommentarer: