fredag, mars 04, 2016

Fregdashype

Freda (klapp), freda (klapp), FredaaaaG!

Nu skall det bli fredagsmys efter en effektiv dag med lite spring, lite neuroläsning, lite slösurf, lite bokande av hälsokoll inför sjukhuspraktiken. Bokade tiden av en flamländsk typ som inte kunde så bra engelska, vilket jag sällan stött på förut. Den här personen tyckte Lindgren var jättesvårt att stava och jag måste långsamt uttala varje bokstav genom namn, typ L som love och N som Netherlands. Sen gurglade hen i andra ändan av luren fram gatuadressen för hälsokollen, tackade och satt på före jag hann fråga hur gatunamnet stavas. Efter lite detektivarbete kom jag fram till att det var Kapucijnenvoer gurglingen betydde. Lätt som en plätt. SÅ OLIKA VI ÄR flamländaren och jag (skoj).

Under springturen sprang jag igen förbi mosstatyn som sitter där naken och mossig och stirrar på EU-kvarteren. Det fick mig att tänka på att fjärde säsongen av House of Cards nu finns på Netflix (har kanske funnits länge redan, men märkte det idag). Hurraaa! Fredagsmysen är för min del räddad (vi sitter alla och stirrar i olika skärmar och äter chips, sorgligt men sant). Från ett maktens centrum till ett annat var väl min tankegång där med House of Cards associationen vid mosstatyn. Öhöh.

Eller egentligen håller han ju för ögonen. Hmm. Regn och rusk för tillfället i Bryssel.

Satt på vita skjortan och farkkun fredagen till ära och knäppte en selfie där det ser ut som jag behöver läsglasögon. Noooooo! JAG vill inte bli gammal och mossiiiiig!

Kokkooo (på riktig finlandssvenska)

Skön fredag önskar jag dig med den här låten (som vi lyssnade på i Stockholm.. förstås). Ett desperat försök att vara minde mossig kanske nån tycker, men den är på riktigt bra tycker jag (hög volym på bara):

Inga kommentarer: