lördag, mars 26, 2016

Promenaden

Bestämde mig för att dämpa ångesten med att promenera i det soliga vårvädret till Place de la Bourse och tända ett ljus. Det var en viktigt promenad för mig. Att våga ut, att se hur staden ändå också idag myllrar av liv. Barn lekte i parkerna, uteservingarna var öppna och på Place de la Bourse var stämningen varm. Det var mycket kärlek i luften trots sorgen.

Här är min promenad i bilder:

Flaggor på havlstång överallt. Här närmar jag mig min springpark, Cinquantenaire

I parken kändes det som vårens första dag

Förbi EU-kvarteren

Till turistkvarteren

Grand place och två bodare

Hela byggnaden och gatan vid Place de la Bourse var kritad med tankar efter explosionerna.
Mest handlade det om kärlek och fred.

Massor med människor som hedrar alla drabbande av terror i Bryssel och runt omkring
i världen.





Många spontana sånger och rop under den korta stund jag stod vid blom- och ljushavet. Efter den här sången utbröt människoskaran i applåder som fortsatte en lång stund. Bakom de tre herrerna som sjöng stod de människor med vita t-skjortor med namn på städer runt om i världen som drabbats av terror.

Inga kommentarer: