söndag, oktober 12, 2014

Syre-yre

Vaknade sur och trött och med huvudvärk hos mina föräldrar i Särkisalo (barnen och jag kom hit igår efter sommarstugestängningen medan Danni åkte till stan för att jobba). Kanske berodde huvudvärken på Syrahn från igår eller på att stackars Elsa hostat halva natten. Oberoende så bli jag så lätt fjortis när jag är trött och kommer hem till mamma och pappa.

Släpade mig i varje fall till svampskogen och HALLELUJA där vände tillvaron till det ljusare bara på några minuter. Luften var syrerik, det var så där lämpligt svalt - inte för kallt eller varmt - fullt med svamp under löven när jag tog mig tiden att titta efter lite noggrannare.

Fast jag till vardags tycker om stadslivet så ger mig skogen alltid inspiration och plötsligt ser jag igen möjligheter istället för problem.

Primadonnan i svampskogen

Mmmm, svamp




Här hade min huvudvärk inte helt lättat ännu

Men när vi kom tillbaka till huset hade jag så mycket syre i hjärnan att jag bara av farten fotade
den fina hösten i trädgården





2 kommentarer:

daniela sa...

näää va söt elsa e!!!

Anne L sa...

Ja, hon har så fina klädideér:)