onsdag, oktober 08, 2014

Mommon och Moffor i Lovisa

Kom hem tidigare än tänkt idag efter slutarbetsidésökardagen. Under dagen presenterades olika projekt och så kunde man gå runt och lyssna och fråga och skriva sitt namn på listor till projekt som lät intressanta. Herregud vad lyxigt! Inget ensamt ångestfunderade på omöjliga teman i hemmasoffan med TV-shopp i bakgrunden den här gången. Fast lite yrt och flummigt var det, men betydligt mer motiverande att skriva ett slutarbete för ett projekt som redan existerar och där det finns ett behov för någon typs av fysioterapeutisk utredning.

Nu ser det ut som om jag och min studiekompis kommer att förändra åldringsvården i det här landet - eller åtminstone i Lovisa. Det blir helt nya tanke- och handlingsbanor inom åldringsvården efter det här. Inget mera sängliggande och slötittande på TV. Be ready Mommon och Moffor of Lovisa - here we come!

Herregud, kom på att jag verkligen hoppas att ingen ung - yes I am - studerande kommer och stör mina maratontv-sessioner sen när jag är pensionär. Nå det får bli den dagens problem.

Hade egentligen tänkt skriva ett inlägg om nya lägenheten och inredningsfunderingar. Men det är så mörkt i vår lägenhet att bilderna inte vill bli ljusa idag så jag lät bli. Ett försöksfoto kan jag ändå lägga in. Här är jag och i bakgrunden ser man lite av köket och den ljusgråblåa väggen jag igår stirrade in i:


Och vid fönstret i köket finns de här kreativa palmerna:


Inga kommentarer: