måndag, oktober 06, 2014

Bordet

Vår inredningstakt i nya lägenheten är mycket långsam. Men alltid nu som då faller något på sin plats. Under helgen hämtade mina föräldrar ett gammalt bord som har stått ute i ur och skur på deras terass. Nu fick jag låna det till vårt nya vardagsrum. Ett så fint bord! Funderade först på om jag borde behandla det på något sätt, men har nu bestämt mig för att låta det vara som det är.

Som om det inte skulle vara nog att bordet annars också är fint så är det från Kaskö. Min mormor var hemma därifrån och flyttade till Helsingfors som ung vuxen. Hennes barndomshem i Kaskö fungerade länge som sommarställe för släkten då jag var liten. Minnena från det huset är så fina, det liksom skimrar om dem. Måste helt tydligt skriva ett helt inlägg om det ljuvliga vita huset med den fina stämningen. Nu hinner jag inte för nu måste jag ta itu med måndagen före den är förbi. Hejhej!



Inga kommentarer: