onsdag, oktober 11, 2017

Minnepinnen

Kom på att jag använde minnepinne-begreppet en gång på bloggen då jag noterat att Elsa inte mera sa Ia till Rufus utan började säga Rufus (eller Sufus var det väl mera i början). Känns sååå länge sedan! Skulle lätt fastna i alltför mycket nostalgi om jag inte hela tiden lite jobbade emot den. Försöker trycka nostalgin tillbaka djupt in. Nostalgi med den där konservativa sidan av mig är inte en bra kombination helt enkelt.

Men här kommer i varje fall en minne-pinne i form av bilder från helgen då Elsas kompis Maria med familj kom och hälsade på oss. De som bott länge i Bryssel är vana med hejdå-fester, folk kommer och går till den här staden i snabb takt. Rätt tungt i längden tycker jag - roligare med återseenden.

Vi firade Marias födelsedag med en mega-kaka som rumenärna på förhand beställt hem till oss.
Var kallsvettig
då jag skulle bära in den från kak-damens bil. Vilket ansvar. Inget krusande här gällande kakan. 
Vi åt brunch på Garage à Manger. Jätte bra ställe - rekommenderar varmt om du har vägarna förbi
Bryssel någon gång och också bekvämt med barn. 



En pytteliten del av allt det goda.

Vi åt mest hela tiden. Här är hela gänget vi utanför Tour and Taxis brunch/lunch ställe. Corinna hade köpt en selfie-stick som
hon inte alls använt. Detta blev hennes första bild med stickan.

Inga kommentarer: